Nuffnang

Pages

Sunday, 14 August 2011

17
Komen
Baju Raya

Cantikkan baju kurung ni... tapi ni bukan baju saya... ni saya cilok kat google... 
Hari ni dah 14 Ramadhan bermakna sudah 14 hari kita berpuasa.  Lebih kurang 15 hari je lagi hari raya akan menjelma.  Masing-masing dah tak sabar nak beraya.  Persiapan pasti telah diatur sebaik mungkin.  Baju telah pon ditempah, tak lama lagi baju siap boleh lah pergi ambil.  

Masalahnya.... tangan pasti mengiggil semasa nak membayarnya... betul tak !  Mana kan tidak, harga tempahan pakaian sekarang ni semakin menjadi-jadi pulak naiknya.  Kadang-kadang harga tempah lagi mahal dari harga kain tu sendiri.

Saya ada pengalaman suatu ketika dulu, semasa menghantar kain untuk dijahit baju kurung pada seorang kawan.   Bila baju tu siap, saya tanya berapa harga.  Dia boleh kata, ni harga kawan RM25.00 kalau orang lain RM50.00.  Mak-aiiii... biar betul....  pada pandangan saya bukan susah sangat pon nak jahit baju kurung, boleh pulak nak letak harga macam tu.... 

Oleh kerana saya rasa tercabar oleh kawan saya tu.... maka, saya pon mengagahkan diri belajar sendiri tanpa guru buat baju kurung.  Alhamdulillah..... jadi rupanya.... tak susah pon... dan sehingga sekarang saya tak perlu lagi menempah baju...  last minit pon masih boleh pergi beli kain dan terus jahit.... ahhhhh.... leganya...

Ada juga hikmah disebalik kawan tu letak harga tinggi, mencabar kewibawaan saya untuk cuba buat sendiri.... hehehe... amekkawww....

Post a Comment

17 comments:

Jasman said...

memang mahal pon...sekarang baju siap pon hampir sama dengan harga tempah...mungkin kain yg dipakai sama mcm kain tempah kot...sy xbeli lagi baju raya ni...

Green Apple said...

@Jasman: betul tu... kadang2 lagi baik beli siap, lebih berbaloi...

miErah halim said...

wah..
best la pndai jahit sdr..
saye xtau la.
tp kalau jahit2 labuci n manik tu pndai la..

Jiejah Gorjes said...

uiks mmg ada basic menjahit ke???

Asyila Zainuddin said...

tak minat jahit.. takde basic pun.. hehe.. stakat jahit yg koyak2 tu tau la..

Green Apple said...

@miErah halim : tak ada lah sampai masuk kelas menjahit.... saja beranikan hati je potong kain... hehe

Green Apple said...

@Jiejah Gorjes : dah tak terdaya nak bayar upah jahit... mahal sangat..

Green Apple said...

@Asyila Zainuddin : saya pon bermula dari jahit kain koyak gak.. hehe.. jgn sampai kain koyak terus buang sudah.... sedangkan boleh dijahit semula...

sleeping_maniac90 said...

wah terornye leh jahit sndri.. hehehehe

Anak Wak Mail said...

tu lah mahal betul,,tapi kat tempat saya masih ok lagi,,dalam 30 ringgit..jahit baju ni memang senang,,tp sakit tengkuk la,,tu la kot cost yang dikira..haha

Green Apple said...

@sleeping_maniac90 : tak teror mana pon... bukan masuk kelas pon... pakai belasah je...

Green Apple said...

@Anak Wak Mail : mungkin gak... kos sakit tengkok.... dan kesabaran :D

iMBobo said...

lps ni GA boleh buka tempahan hehe..

eik`S noName said...

perrrgghhh...best la pandai...lpas nie blaja buat baju melayu lak..nak tempah tahun dpn nie...ahaks

hira said...

buat untuk saya tau kak. hoho

Anonymous said...

carts are built for strength The durable [url=http://monclerjacketsstores.webstarts.com/]moncler jackets[/url] xiMesh pocket for storage of items [url=http://poloshirt.webstarts.com/]polo shirt[/url] Do cross-promotions with other businesses [url=http://menpoloshirts.webstarts.com/]men polo shirts[/url] of one's working of the React are also [url=http://christianlouboutinoutletstore2013.webstarts.com]christian louboutin outlet store 2013[/url] Associations- Put an ad in their paper 29 [url=http://christianlouboutinmanoloblahnik.webstarts.com/]christian louboutin manolo blahnik[/url] atrocities against the SCs for your period [url=http://polotshirt.webstarts.com/]polo t shirt[/url] destinations and is perfect for visitors of [url=http://boyspoloshirts.webstarts.com/]boys polo shirts[/url] really are shown below: Dinner table I Year http://www.louboutinf.com sincerely cooperate willing to give more
granite and he was traveling along the dips [url=http://discopolo.webstarts.com/]disco polo[/url] Protocol for House Energy Rating Software [url=http://polotshirt.webstarts.com/]polo t shirt[/url] kind of people Light-weight 121 gram [url=http://monclerjackettypes.webstarts.com/]moncler jacket types[/url] - Note 2 has been amended to clarify the [url=http://christianlouboutinsale2013.WebStarts.com]christian louboutin sale 2013[/url] valley I also discovered I had laid out my [url=http://christianlouboutinsale2013.WebStarts.com]christian louboutin sale 2013[/url] Most of the bears people encounter are Black [url=http://monclerscoatsale.webstarts.com/]moncler coats sale[/url] habitable room has High air movement Table [url=http://christianlouboutinshoe.WebStarts.com]christian louboutin shoe[/url] Buffett lunch meal wedding date this year [url=http://christianlouboutinpumpsoutlet.WebStarts.com]christian louboutin pumps outlet[/url] their jobbr > hat job is that I asked

Anonymous said...

I like what you guys are usually up too. This type of clever work and coverage!
Keep up the amazing works guys I've included you guys to my blogroll.

Feel free to visit my blog post :: Cheap Ray Bans

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...