Nuffnang

Pages

Tuesday, 27 September 2011

23
Komen
Cicak pergi sekolah

Assalamualaikum  !!

Pengalaman semasa bersekolah memang sukar untuk dilupakan.  Kadang-kadang rindu dengan guru-guru dan rakan-rakan yang selalu menyakitkan hati.   

Saya teringat suatu kisah yang tak mungkin saya lupakan sampai bila-bila.  

Seperti biasa, baju kurung, kain sarong dan tudung saya akan sangkut di luar almari.  Gantung dengan baik, sambil anginkan.  Ye lah, takkan nak tukar tiap-tiap hari.  Dua hari sekali baru tukar.

Hari tu ada peperiksaan percubaan.  Saya pon bersiap-siap semua peralatan sekolah supaya tiada yang tertinggal.  Masa sangat mencemburui.  Saya sudah agak terlewat bangun pagi tu.  Maka terburu-buru mengenakan pakaian.

Sampai saja disekolah, terus masuk ke dewan peperiksaan.  Semasa sedang saya menjawab soalan, saya rasakan ada sesuatu bergerak-gerak dipinggang kain.  Saya rasakan mungkin semut.  Saya cuba picit-picitkan supaya semut tu mati.  Barulah rasa selesa, tiada lagi rasa ada semut bergerak-gerak.

Tamat waktu persekolahan, saya pulang ke rumah.  Saya pon tukar pakaian sekolah.  Bila saya buka kain, saya pon terkejut BERUKkkkk... rupanya benda yang saya rasa merayap kat pinggang kain saya tadi adalah seekor anak cicak... MAAAKKKKKK.... eeeeeee... geli-gelemannya tak terkata.  Cicak tu pon dah mati dikerjakan saya masa kat sekolah tadi..

Begitulah kisahnya cicak pergi sekolah... pengajarannya.. lain kali pastikan pakaian tu di kibas-kibas terlebih dahulu.  Manalah tahu ada cicak ke, lipas ke... tak pasal-pasal cicak tu meninggal dunia. 

Post a Comment

23 comments:

kpah k-poh said...

kalau lebah??..bengkak ler dear...

'idun sa'idun said...

Hehehe..nasib baik anak cicak tu dah mati ek.. kalau hidup lg sure melompat2 sbb geli..

anak akak slalu kurang rajin nak zip beg skolah dia btl2.. dibiarkannya terbukak skit..akak pon tegur la dia.. haaa.. tak payah la zip beg skolah tu, nanti boleh bwk 'pet' jalan2 ke skolah ya.. Dlm erti kata lain, biar cicak atau lipas masuk ke dlm beg skolah.. Tau pun dia takut.. hehehe

KAMIHIDUP said...

peh, geli.

Azura said...

mak aih.. cicak?? gelinye kalau zura dh melompat dh jumpa cicak.. -,-" fobia

KC@ella said...

Cicak eh??? Mak aihh .. gelinya .. kelakarnya ..

yusuflaili said...

salam;
Nasib baik cicak..kalu lipan mampus kena sengat......

adwafarahin said...

arghhh geli2! :P

Paris Lipton said...

ni msti cicak tu kelemasan...hehehe

Anamarza said...

nasib baik anak cicak, klau mak cicak ada terjerit tgh periksa heheh

Kalamhati said...

herrkkk geliiii..

Myera Nyera said...

hahak euuuuuw hahak

diana said...

ngeri dan geli entry kali ni..
hahahahah

So Shy Lady said...

salam dik,
akak dlu pnh tbwk katak k sekolah. lucu tkedek2 cikgu klas akak lari mnyelamatkn diri ;D

msredcheesecake said...

paper tu mesti lulus dgn cemerlang hheee...

Kancil 8349 said...

tulah isteri selalu pesan kat Kancil selalu kibarkan pakaian takut ada benda yang melekat nanti...lebih2 lagi Kancil memandu ke sekolah...hahahaha...nasib ndak menjerit di sekolah

ArulchelseA said...

cuak aku bro..ki kih kih kih

budakijaupendek said...

haha
em tp cicak memang menggelikan.
euuu !

Miss A said...

hahaha aku ada pngalaman lebih kurg mcm ko.. cuma bezanya cicak tu duk dlm kasut skolah..
satu hari aku gi skolah rasa mcm ada bnda dlm kasut tp aku wat bodoh je.. igt kasut aku tu dlm die rosak skit.. balik2 je tngok cicak tu dh mati.. sbb lemas kut.. hehehe

jehanfrhin said...

nasib baik mati anak cicak tu.. kalo idup lagi, siap merayap2 dalam baju, mau terlompat kt dalam dewan tu..hehe

cicak tu nak tolong jawab soalan kot.. haha ;)

Freaky said...

hahaha eeeuuwwwww cicakk :D

hira said...

hahaha. tak menahan je

Anak Wak Mail said...

hahaha..gelinya..bukan cicak pergi sekolah,,tapi bawak cicak ke sekolah..hihi..:P

PinkyzLadies said...

ee..geli dengan cicak.

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...