Nuffnang

Pages

Sunday, 25 September 2011

7
Komen
percutian yang berani..! * 2 *

Part 2
Assalamualaikum !!

Esok nak berangkat.. 
Malam ni saya dan piah berkemas serba sedikit pakaian yang hendak dibawa.  Rasa hilang semangat untuk meneruskan rancangan.  Kami terfikir, kenapa zaza tak mahu berterus terang.  Bukankah perbincangan sebaik-baik cara untuk menyelesaikan apa-apa pon masalah.  Tapi dia lebih suka berbincang dan bercerita di belakang kami berdua.  Apa salah kami..   Malam tu juga, saya terima sms dari salah seorang rakan ofis... Ianya membuatkan kami betul2 susah hati... "zaza memang tak mahu pergi, tak tahu kenapa" itulah ayat yang saya baca dalam sms tu..

Habis macamana dengan saya dan piah.  Kami tak kenal rakan zaza di Jakarta.  Kami tak ada contact nombor rakan zaza tu.  Kami tak tahu apa-apa...  Kami juga tidak ada sesiapa di sana.  Sebab, semuanya diatur oleh zaza sejak dari awal.  Dia yang pelawa dan dia yang atur penginapan dan kenderaan.  Macamana dengan nasib kami bila sampai di airport Jakarta nanti.  

Malam tu juga, saya call zaza minta nombor telefon kenalannya di Jakarta.  Ibu Rita namanya.  Alasan saya, sebab kami akan sampai dulu di Jakarta nanti, supaya senang untuk saya hubungi ibu Rita untuk datang ke airport mengambil kami bertiga.  Alhamdulillah, dia percaya dengan alasan saya dan telah beri nombor telefon.

Saya dan piah bertekad.. walau apa pon terjadi, kita teruskan.  Jangan terlalu bergantung dengan kawan.  Jangan ingan tanpa kawan tersebut, kita tak boleh meneruskan apa-apa rancangan yang telah diatur.  Tekad dengan berani tu.. heeee  Nasib baik berdua, kalau sorang mungkin tak menjadi.

Waktu penerbangan jam 11.00 pagi.
Kami dah sampai LCCT dua jam lebih awal.  Maklumlah rombongan cik kiah - 2 orang je.  Tak pernah jejak negara orang.  Tak kenal sesiapa.  Tak tahu ada hotel ke tidak.  Tak tahu ibu rita tu wujud ke tidak.  Insyallah, mudah-mudahan semuanya lancar.

Kami berbaris di kaunter daftar masuk.  Rasanya betul barisan yang kami masuk ni.  Sebab, ramai orang Indonesia.  Saya dan piah menganguk-angguk kepala... mengiakan apa yang kami lakukan ini.  Berbaris.. panjang bukan main. Hati tetap rasa berdebar, takut tersalah kaunter pulak.  Alhamdulillah, kaunternya betul dan bagasi kami pon diterima masuk.

Saya dan piah tergelak-gelak kecil.  Entah apa yang mengelikan hati, nungkin memikirkan tingkahlaku kami yang macam rusa masuk kampong.  Apabila masuk ke balai pelepasan, semuanya bercampur - Jokjakarta, Bandung, Jakarta, Solo..  betul ke tidak ni.  Tawakkal je lah.  Lebih kurang jam 10.40 panggilan masuk untuk penumpang ke Jakarta.  Saya dan piah berbondong-bondong macam pelarian yang tak tahu hala tuju, ikut arah orang-orang yang ramai tu.  Berdebar-debar.  Betul ke apa yang kami sedang lakukan ni...


~  panjang pulak cerita saya ni.. terpaksa disambung ke Part 3 ~ 


Post a Comment

7 comments:

JG said...

huhuhu mcm drama bersiri lak sambung2 ni aishhhh tak sabo nih huhuhu

msredcheesecake said...

msred doakan perjalan GA dilindungi dari perkara tak baik... selamat pergi balik...

nape kawan tu tanak pergi?

Anisa Hang Tuah said...

nak tgok gambaaa..

:)

Jasman said...

wow...saspen la cerita ni...boleh buat novel pengembaraan...hehe

Lea Isnawi said...

wahh..g jakarta tuh
gila berani ah

Miss Red said...

wow percutian yang menarik......:) can't wait to read............:)

puteri ain said...

bestt la dpat bercuti :)

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...