Nuffnang

Pages

Saturday, 24 September 2011

11
Komen
percutian yang berani..! * 1 *

Part 1
Assalamualaikum !!

Ini hanyalah sebuah kisah benar yang ingin ku kongsikan bersama.  Tidak memberi maksud apa-apa, hanya sebagai pengajaran kepada diri sendiri..

Pergi bercuti memang menyeronokkan.  Perlu ada perancangan untuk kesesuatu destinasi.  Zaza tengok secara online ada tiket murah.  Terus pelawa saya dan piah untuk turut serta booking tiket.   Tiket yang kami ambil ni pulak bukan dalam negara tapi ke Jakarta.  Cemane nak pergi tu belakang kira.  Bukan main lagi.. Sudahlah Malaysia ni kurang disenangi disana, pada masa tu...  Tapi kami beranikan diri.  Macamana pun bila semakin hampir masa untuk pergi, keadaan di Jakarta nampaknya semakin pulih dan kami pun merasa agak semakin yakin untuk meneruskan percutian ni.

Seminggu sebelum sampai tarikhnya, perbincangan pon dibuat untuk cari hotel dan pengangkutan.  Agen untuk tour di Jakarta dari KL ni kenakan harga agak kurang munasabah.  Kami tidak setuju.  Mujurlah zaza ada seorang kenalan di Jakarta dan sanggup untuk mencarikan hotel dan sedia mengambil kami bertiga di airport Soekarno Hatta.  Lega rasa..

4 hari sebelum sampai tarikh.  Zaza pulak masih belum renew passport dia yang dah expired.  Saya dan piah  nasihatkan dia supaya buat cepat.  Jangan buang masa.  Tapi dia banyak dalih.  Sekejap je boleh siap.. kata dia ler..  Saya dan piah dah rasa syak keikhlasan zaza, rasanya macam dia tak mahu pergi sekali dalam percutian ni.  Habislah kami berdua kali ni, kalau dia pedajal... Dah la tak pernah keluar negara, kalau dalam negara ok lah jugak.

Semakin dekat hari nak berangkat, semakin banyak pulak alasan zaza.  Dia pon ada berbincang dengan orang lain... dia tak mau pergi sebenarnya..  Masalahnya dia tak beritahu kami... Nak bertanya terus kepada dia nanti dia naik angin pulak, kami terpaksa tunggu hingga ke tarikh untuk berangkat.

Akhirnya sehari sebelum berangkat zaza pergi renew passport.  Saya dan piah rasa lega... dan nak jadikan betul-betul masalah...kebetulan pada hari tu juga, kami baru perasan waktu penerbangan tu berbeza.  Saya dan piah sama flight, tapi zaza selang 3 jam kemudian.  Ya Allah... apa sebenarnya nak jadi ni..

Nanti saya sambung.. panjang sangat nanti bosan pulak nak baca... heeeee




Post a Comment

11 comments:

msredcheesecake said...

best nya cuti ngan kawan2... takpe dia lambat sikit... tunggu je kat jakarta airport tu

JG said...

sungguh suspen cerita ini ...

Elih Japahar said...

Flight tak sama? mesti cuak kan huhu..tak pe lah, tunggu dia je

Bila nak sambung hehe

MissViVio said...

owh. kwn sya pnya kakak mang ska g travel bagpacking. jmat giler then thrill. :)

Irsyad Syah said...

ckup2 sspens cta nie...
x sbaq nak tnggu episod strusnya...
jeng....jeng...jeng... hihi..

yusuflaili said...

Salam;
Nampak macam percutian tak dirancang dengan teratur.....

Anak Wak Mail said...

alamak,,bersambung pulak..best je cite ni..kalau cite panjang2 pon xpe..hihi

H.J said...

jeng jeng..apa eh nak jadi..?haha

Bro ahmad said...

semoga selamat berjalanan awak ya

Niena Pengembara Ilahi said...

nasib baik dpt blk sblm passport mati

sleeping_maniac90 said...

wah pg jakarta.. hehe..


erk, selang 3 jam?? adoi..

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...