Nuffnang

Pages

Tuesday, 21 June 2011

14
Komen
Budak tersepit....

Umur masih panjang...
Kanak-kanak sebesar tu dibiarkan bersendirian di rumah...  Boleh harap ke....  Akal pon tak berapa nak cerdik... ibubapa zaman sekarang... pemikirannya tak macam orang dulu2... kalau boleh anak2 mesti sentiasa didepan mata... nak pergi bermain pon mesti ikut sekali kat padang permainan... pengajaran pada kita... jangan abaikan anak2... nanti bila tua.... kalau anak-anak abaikan kita.... macamana pulak....



Gambar dari Harian Metro

 BEIJING: Seorang budak terselamat daripada maut apabila tersangkut di celah dinding bangunan dan peti penyaman udara selepas dia dipercayai tergelincir dari tingkat lapan sebuah bangunan, semalam.
Budak lelaki terbabit dilaporkan ditinggalkan bersendirian oleh ibu bapanya dan bermain di kawasan balkoni di rumahnya.

Menurut saksi, mereka terkejut apabila terdengar suara budak menjerit meminta tolong.
Melihat ada seorang budak yang tersepit di antara peti penyaman udara bangunan berkenaan, penduduk apartmen di situ segera menghubungi polis untuk mendapatkan bantuan.

Menurut saksi, sementara menunggu polis tiba, mereka melihat budak terbabit semakin terancam apabila bergerak ke bawah sedikit demi sedikit.

“Akhirnya orang ramai bertindak nekad dengan cuba menyelamatkan budak terbabit sebelum polis tiba,” katanya.

Untuk mengelak budak terbabit terjatuh, dua pekerja kedai runcit - hanya dikenali sebagai Wang dan Zhour - memanjat keluar melalui tingkap di tingkat tujuh dan sempat memegang tangan mangsa.

Saksi berkata, dia cemas melihat kaki budak itu terkapai-kapai di antara dinding bangunan dan peti penyaman udara itu sebelum dia diselamatkan.

“Mujur seorang daripada mereka sempat menangkap tangannya sebelum terjatuh,” katanya.

Setakat ini belum diketahui bagaimana budak terbabit terjatuh dari kediamannya. - TS

Sumber :  Harian Metro
 

Post a Comment

14 comments:

fyza said...

huhu..nasib baek slamat bdak tue..parents pown wat hal . tnggalkan anak dowg sndri , kang jadi apa2...isk3...

Green Apple said...

fyza : nasib baik ada orang yg berani nak tolong...

echaRierie said...

huhu~ smlm pun ada jgk tgk dlm berita..
bahaya2..naseb baik bdk tue slmt..

Green Apple said...

echarierie: dpt merasa nikmat hidup seterusnya ... alhamdulillah...

Ayie Abas said...

entry yg menarik ...

fiQ'Ra said...

bahaya lah... nsib bek selamat~

Mohd Izzar said...

ish...giler la..
kecik2 pon d tinggal kn sorg2 kt umah...adei

syiela said...

iskh... nasib selamat... kalau x mesti parents dia nyesal seumur hidup

cikida said...

aah dlm berita semlm ni..isk2..sedih tgok msti sket..

Green Apple said...

ayie : TQ

fiq'ra : umur masih panjang...

mohd izzar : ibubapa sibuk bekerja... aduhai...

syiela : betul tu... x guna dah...

cikida : pengajaran buat kita...

shalina samsudin said...

macam2 kan..adoi..sian budak tu..:((

Green Apple said...

shalina : kalau tinggal sorang2 kat umah... nama pon budak... mesti macam2 kerja yg dibuatnya...

M Fizan said...

memang tak guna parents macam tu..pandai buat anak,. tak reti jaga..

Green Apple said...

fizan : betul tu... cuai sangat...

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...