Nuffnang

Pages

Saturday, 4 June 2011

6
Komen
Remaja jual buah pinggang demi iPad


Jual buahpinggang untuk dapatkan iPad..... macam tak masuk akal dan tak boleh diterima akal.... cetek sangat pemikiran.... buahpinggang (organ badan) untuk digunakan sepanjang hayat... tak ada ganti... tak ada lagi buahpinggang  palsu yang boleh mengambilalih bila sebelah lagi dah rosak....  


BEIJING: Seorang remaja yang terdesak mahu mendapatkan iPad 2 nekad menjual satu daripada buah pinggangnya bagi mencapai apa yang diidamkan, lapor media semalam.
Dikenali hanya sebagai Zheng, dia dikatakan menjual organ penting itu pada harga kira-kira RM9,800.

Zheng, 17, berkata dia menjual buah pinggangnya selepas ternampak iklan dalam talian yang menawarkan wang kepada sesiapa yang mahu menjadi penderma organ.
“Saya mahu membeli iPad 2 tapi tak ada wang,” katanya kepada stesen televisyen Shenzhen.
Sumber gambar : google

Zheng berkata, melihat wang yang ditawarkan ejen dalam iklan itu, dia pun berunding dan pergi ke bandar Chenzhou di wilayah Hunan untuk menjalani pembedahan.

Dia kemudian dimasukkan ke hospital tempatan dan dibenarkan pulang tiga hari selepas menjalani pembedahan.
Bagaimanapun, Zheng mengalami komplikasi dan keadaan kesihatannya yang terganggu itu menyebabkan ibunya menyedari ada yang tidak kena pada remaja terbabit.

Ibu Zheng, Liu, berkata dia terkejut apabila anaknya pulang bersama satu komputer riba serta telefon bimbit Apple.
Curiga dengan apa yang dilihatnya, Liu mendesak Zheng menceritakan apa yang berlaku.
“Akhirnya dia mengaku menjual buah pinggangnya,” katanya.

Liu kemudian pergi bersama Zheng ke Chenzhou dan membuat laporan polis. Bagaimanapun, polis gagal mengesan ejen terbabit kerana nombor telefon yang digunakan sebelum ini dimatikan. - Agensi

Sumber :  Harian Metro

Post a Comment

6 comments:

♥Aien Najwa♥ said...

Hish !!! cetek nyew pemikiran org 2 erk.....

Green Apple said...

pengaruh gadget2 skrang... sanggup buat apa saja utuk mendptkannya...

Kakkoii said...

leh tak kk nak jual buah pinggang untuk beli ipad gak... bila dah ada duit kk tebus balik buah pinggang tu..

hahah perasan~

Green Apple said...

kakkoii... bleh camtu ker...hehe..

humaira said...

hadoii ... pandai sungguh lah ... =.=''

Sekamar Rindu said...

salam..

betapa dasatnya budak ni..sanggup memperjudikan nywa sendiri demi benda tuu..

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...