Nuffnang

Pages

Wednesday, 27 July 2011

27
Komen
Cemburu

Ada dua jenis cemburu... cemburu buta dan cemburu celik... macamana diaorang kategorikan cemburu tu ye... pada pendapat'an' saya kalau cemburu buta tu maknanya cemburu tak bertempat....cemburu celik pula mungkin lebih kearah kemajuan kot... cemburu adalah cetusan dariapda gabungan beberapa emosi seperti marah, malu dan juga kecewa tapi bukan dengki tau....itu dah lain kes...


~ Cemburu Buta ~


* Beremosi keterlaluan
Setiap minit dan jam, si dia pasti menelefon anda tanpa rasa jemu. Malah, si dia akan marah sekiranya anda tidak menjawab panggilan telefon atau tidak membalas mesej yang dihantarnya menerusi Khidmat Pesanan Ringkas (SMS).


* Sering melemparkan tuduhan
Si dia seringkali melemparkan tuduhan secara melulu terhadap anda tanpa mempunyai bukti yang kukuh. Keadaan berlaku sekiranya si dia mendapat tahu anda berada bersama rakan-rakan.


* Suka buruk sangka
Biarpun anda mempunyai niat atau matlamat yang baik untuk menambah duit poket dengan bekerja lebih masa, namun baginya anda sekadar mahu berseronok dengan kawan-kawan atau semata-mata ingin mengambil kesempatan daripada alasan itu.


~ Cemburu Celik ~ 

Lebih kepada kearah positif.... jauh dari hasad dengki....
Cemburu dengan kawan di kolej yang rajin sangat belajar sampai dapat anugerah dekan... cemburu gile dibuatnya tu... macamana dia belajar ekkk... tak boleh jadi ni.... nak dapat juga anugerah macam dia tu.... 

Cemburu dengan kawan-kawan yang lebih berjaya, terutama bila melihat rakan blogger lain begitu ramai pengikutnya dan sangat fofuler, boleh bikin cemburu yang amat tu... hehe (gurau je...)

Pendek kata, janganlah cemburu tak tentu hala... kalau boleh biarlah berfikiran positif... fikir yang baik-baik je ye... (boleh ke....)  tak guna rasa cemburu tak tentu hala, buat sakit jiwa je.. tapi macamana nak bagi hilangkan rasa cemburu tu ye... 

Post a Comment

27 comments:

Alexandriana Alia said...

annoyinglah orang yg cemburu buta dengan pasangan.

tapi lagi annoying kalau cemburu dekat orang tak tentu pasal lepas tu dengki. :p

rara pinkmafia said...

cemburu kdg2 boleh mendatangkan masalh.

Green Apple said...

Alexandriana Alia : ada gak cemburu tanpa sebab ... pelik

Green Apple said...

rara pinkmafia : memang mendatangkan masalah kalau dengan org tersayang... betul tak

aimie amalina said...

betol!jadilah cemburu yg comei
hehehe =p

oja_alia said...

hohoooo...horlicks!(tetibe)

cemburu boley..tp kalau lebih2 bakar jekk..ehehee

Mohd Izzar said...

cemburu buta sgt merimaskan..

emydiaz3 said...

cemburu tanda sayang...ekeke

Unna said...

annoying gila kalau jenis cemburu tak bertempat. tak beragak kan ? hmmm seksa kalau bole pasangan cmtu . ishh

hira said...

cemburu tu biarlah berpada-pada. hehe :D

iMBobo said...

org yg selalu cemburu buta tu org yg sedang bercinta hehe.. :D

Green Apple said...

aimie amalina : camane cemburu comel tu... nak blajar gak..:D

oja_alia : bakor je... nanti jadi kes macam Dtk. Sosilawati lak...


Mohd Izzar : betul3..

Green Apple said...

emydiaz3 : kalau dah terlebih... bukan sayang dah tu..

Unna : masalah.. klau dpt bf/gf camtu..

Green Apple said...

hira : berpada2 ekk.. kalau lebih2.. bye2 jelah.. hehe :D

iMBobo : kalau menyiksakan.. siapa boleh tahan... ;)

Anak Wak Mail said...

cemburu kena pada tempatnya..kalau cemburu tengok jiran beli sofa baru memang tak patut kalau kita dah ada sofa..hehe..=)

Syaza Zul said...

Nak cemburu pun kenalah bertempat. ye dak? :)

cik tikah said...

cemburu kdg2 bawa padah pada diri :)

Wanie said...

hehe..wanie banyak cemburu buta dari cemburu celik ni..

Green Apple said...

ye ke wanie...
jangan amalkan tau... nanti sidia lari lintang-pukang... hehe

Hans said...

cemburu buta nih bahaya kalau diamalkan selalu

amni azmira said...

sifat cemburu ni mesti kna ade..tpi berpada-pada la kan..btoi x? ehehe

Green Apple said...

amni : berpada-pada ok lah... tapi kalau dah keterlaluan tu yang dikatakan cemburu buta... mesti rasa tak selesa...

Suria said...

cemburu buta ni merimaskan..lebih kpd menuduh tanpa usul periksa..
hehe

akoo pae said...

btol3..
naseb baek akoo jnis celik..
=)

Jiejah Gorjes said...

dua2 sy ada hihihi errr tp idak teruk sgt kottt ngeee

hira said...

byebye? boleh juga. haha. cakap dekat dia, selamat jalan romeo. haha :D

Green Apple said...

Suria : tuduh2 yang buat jadi perang tu... hehe


akoo pae: tu jenis org baik2 tu...


Jiejah Gorjes : ok lah jiejah... balance...


Hira : tapi kalau hati dah suka, tergamak ke nak ucap selamat jalan romeo...:D

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...