Nuffnang

Pages

Wednesday, 20 July 2011

28
Komen
Kesilapan

Setiap insan pasti tidak sunyi dari melakukan kesilapan.  Cuma cara menangani kesilapan yang telah dilakukan adalah berbeza-beza.

Apa yang akan dilakukan sekiranya terasa diri melakukan kesilapan terhadap seseorang. 
  • Buat Bodo...
  • minta pendapat kengkawan apa yang sepatut dilakukan
  • jaja keburukan orang tersebut... bagi kaw kaw punya.... hehe
          ATAU...
  • dengan rasa rendah diri mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki (macam hari raya lak...)
Sesetengah orang mungkin agak ego dengan prinsip untuk tidak sesekali akan mengaku kesilapan walaupon memang telah buat silap.  Seperti menegakkan benang basah.... terpulanglah pada pendapat masing-masing samada nak mengaku salah atau tidak... tepuk dada tanya selera...

Post a Comment

28 comments:

aishahNewdestiny said...

yang buat bodo tu mmg menyakitkan lah.dah la salah, sombong pulak tuh.hmmm selalu kene camtu.. sob3!!

Green Apple said...

aishah: gerammm...kadang2 rasa nak lari. tapi tak tau nak lari kemana. hehehe..

syiela said...

jenis yang x ngaku salah tu geram.. dah tu boleh buat bodo pulak...

Piasara said...

"buat bodo jer..ish3 patutnya kita kena minta maaf lah kn..tp kdg2 rasa malu dan ego menguasai diri...apapun mengakui kesalahan dan minta maaf adalah jalan terbaik.."

hira said...

minta pendapat kawan-kawan. kalau salah kita, kita minta maaf je la. tu yang saya selalu buat. hehe :D

~NajiLaA~ said...

oh.i slalu jumpa org yg x reti nk mintak maaf klo buat slh.haish~~

Asyieq-iN Rkey said...

cikgu aku cakap...orang yang meminta maaf atas kesilpan sendri tu org yg berjiwe besar...hehehe

aimie amalina said...

dengan rasa rendah diri mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki


~ ha..saya selalu cm ni..bukn slh sendiri pon wat cm ni gak..huhuhu

~Sya~ said...

klu mmg salah, sya pasti minta maaf...tak rugi pun kan...bukan kena kuar duit pun

rara pinkmafia said...

yups.btol lah tuh.tepuk dada tanya selera.ingat lah Allah tahu.

Niena Pengembara Ilahi said...

minta maaf tu tak semestinya kita melakukan kesilapan, mnta je maaf.. jgn tanah keegoan dlm diri :D

minta maaf jga tak bermakna mengalah :D kan.. kan kannn

Ezad Skytech said...

kalau sedar yg kita ada buat silap..
baik mintak maaf..nanti rasa macam tak tenang je kalau kita ada buat salah tak mintak maaf dgn orang tu...

Green Apple said...

syiela : kalau yg jenis buat bodoh tu... rasa nak lempang je... hehe

Piasara : betul3

hira : baiknya hira ni...

Najilaa : oyeke... best gak tu.. hehe

Green Apple said...

Asyieq-iN Rkey : itu yang terbaik.

aimie amalina : susah nak cari orang cam tu..

sya : tak salah sesekali mengalah.

rara pinkmafia : lain orang lain ragamnya.

Niena Pengembara Ilahi : kadang2 mengalah ni mendamaikan keadaan, supaya tidak berlanjutan.

Ezad Skytech : Betul tu Ezad.. bila dah minta maaf terus rasa tenang jiwa.

cik fadh said...

biler cik fadh buat salah dgn org, otomatik rase xsedap . then tnya die balik, i ade bt u kecik hati ker ? haha cm nerd giler tp wajib bt cm tu .

Aku Afzal said...

bila buat salah..kena relaks dulu.bila kena masa yang sesuai, secara bersemuka (lebih berkesan dari msg @ kol) dan dengan bersungguh2..ucapkan kata maaf dan yakinkan yang korang takkan melakukan kesalahan yang sama lagi :)

:)

Ct Arina said...

bile diri betul2 silap, mohon la kemaafan. klu diri betul, silelah tegakkan keadilan. itu penting! ;D

S h i d a said...

Huhu.. mimtak maaf itu yang terbaik kan. hee.. shida paling takut kalau wt slh kat org cz xtau cmne nak say sorry. haha

Entri Terkini : Wordless Wednesday #3

msredcheesecake said...

jenis yg tak mengaku salah jenis tak matang...jgn layan...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Manusia x pernah lepas dr melakukan kesilapan..tp bila dh buat salah tu..pandai2lah minta maaf..jgn buat derrkk je kkan.. ;)

Wanie said...

no 3 tunggu raya baru buat..hehe

Green Apple said...

cik fadh : bestnya... jujur...

Aku Afzal : sebaik2 cara. tapi sebenarnya itu yg sukar nk dilakukan... bersemuka.

Ct Arina : betul tu, berani kerana benar.

shida : betul tu..takut orang x bleh maafkan..

Green Apple said...

msredcheesecake : ramai yang macam tu, bila dah buat salah buat tak reti je...

LiLy @ MumMyQiStInA : betul3

Wanie : amboi... nakal gak ye...hehe

MrS. F!zA said...

mtk maaf adalah jalan yg terbaik kan?

Cik Rose Cute said...

Datang follow balik hihihi
Dari segmen Luna Lanun

.izzati liyana. said...

saya akan diam dan berfikir. minta pendapat kawan. dan buat apa yang patut seterusnya lepas dengar cadangan orang lain.

Green Apple said...

Mrs Fiza : terbaik...

cik ros cute : thanx

izzati liyana : betul3...kadang2 perlu minta pndp kengkawan gak... cari idea...

Anonymous said...

I was suggested this web site by my cousin. I am not
sure whether this post is written by him as nobody else know
such detailed about my trouble. You're amazing! Thanks! in the event your intersted in entering into a software in which the hard work continues to be completed to your Just simply click on http://www.bizlinke.com/index.php?do=/blog/24634/real-world-jersey-shop-services-thought-of/ and observe the Free of charge video, or look into my blog site at site

Also visit my homepage; cheap jersey

Ingat Selalu Dihati...

Get this commentators widget

Tinggalkan jejak kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...